joi, 21 iulie 2022

MIREILLE MATHIEU- 76 de ani de la naștere. LA MULTI ANI!


                                                                     MIREILLE MATHIEU

                                                                          22 iulie 1946

                                                                 


    Mireille Mathieu, născută în Avignon, Franța, este o cântăreață franceză. De-a lungul carierei sale ea a înregistrat peste 1200 de cântece în 11 limbi, având vânzări de 122 de milioane de albume în lumea întreagă.
    Se spune ca viata cântăreței Mireille Mathieu este un adevărat basm!....”oarecum, încă de mica m-am simțit ca <Alba ca Zăpada> care întreținea gospodăria celor șapte pitici, am cântat la fiecare activitate casnica simțindu-astfel ca o adevărata zâna! Am luat asta foarte în serios crezând ca în realitate sunt chiar o zâna” mărturisește Mireille Mathieu.

                                                                                




  Mireille Mathieu, provine dintr-o familie numeroasa , cu posibilități materiale foarte reduse însa cu căldura și dragoste sufleteasca fără dimensiuni.În Familia Mathieu, unde tatăl Roger, cioplitor în piatra iar mama Marcelle care chibzuia cu mare arta fiecare franc obținut din munca grea.
                                                                     




           Din cauza greutăților familiare Mireille Mathieu este nevoita sa părăsească la vârsta de 13 ani școala și sa se angajeze într-o fabrica de hârtie unde prin confecționarea de plicuri reușește sa contribuie la creșterea bugetului familiar, iar mai târziu să-și plătească orele de muzica .   „Este adevărat ca sunt cea mai mare dintre cei 14 frați și am lucrat de la 5 dimineața într-o fabrica de hârtie, ca tatăl meu a fost cioplitor în piatra și nu am avut niciodată multi bani, în schimb am avut foarte multa dragoste . Părintii noștrii ne-au învățat sa respectam și sa toleram, iar cu atâția frați am învățat sa împărțim dar sa și renunțăm și nu am fost niciodată egoiști.....” declara Mireille cu mândrie. 
         Când tatăl Roger a adus în casa un radio vechi, Zîna Mireille a fost cea mai fericita.Astfel reușește sa descoperă o voce ce o impresionează, ce-i pătrunde în suflet, ce o transforma , ce o tulbura , o voce care îi va desemna destinul. Este vorba de Edith Piaf , cântăreața idol a cărei profesiune dorește cu vehementa sa o urmeze, cântăreața melodiilor cu care își deschide drumul carierei , cântăreața care i-a arata calea de a deveni cântăreața. Fam.Mathieu in formație completa asista la debutul lui Mireille la televiziune Mireille Mathieu, cânta cu perseverenta începând din grădinița continuând în fata colegilor sau prietenilor, cânta în mijlocul familiei sau în duet cu tatăl , cânta ori unde i se da ocazia. Dorința și visul care se impregnează pentru totdeauna asupra lui Mireille este de a deveni cântăreața. La universitate, profesoara de canto Laure Collière accepta sa se ocupe de ea, sa-i dea lecții , sa o îndrume și sa o sfătuiască în privința meseriei pe care a decis sa o urmeze.

                                                                     
 

        Cu o munca tenace și cu o deviza pentru toată viata“ Munca mea este Dumnezeul meu” (Mon travail est mon Dieu) iar prima porunca îi era disciplina, s-a format din tânăra Zâna, artista Mireille Mathieu care astăzi aparține patrimoniului național al culturii franceze , care a vândut 150 Milioane Albume pe întreg globul  .
         Mireille Mathieu “simbolul cântecului francez”prin vocea și cântecele sale pline de romantism, iubire,credința, a reușit sa înconjoare globul pamântesc devenind ambasadoarea culturii franceze pătrunzând astfel în inimile dornice de pace și speranțe a admiratorilor ei  .

                                                                           

                                                    
“..... îi mulțumesc în fiecare zi lui Dumnezeu pentru ca el mi-a dat vocea aceasta, pentru ca am voie sa profesez o meserie pe care o iubesc dându-mi posibilitatea sa călătoresc în jurul lumii. Cântatul este ca o rugăciune pentru mine. El este oxigenul meu”.



   

     

 
Mireille Mathieu- Non Je Ne Regrette Rien, 1986
 
Sursa: wikipedia;  Biographie[Margareta Rodica Terzioglu];cancan.ro' cinemagia.ro; ziarul metropolis.ro; YOUTUBE
Material cules și prezentat de :Valentin Mateiu-Schiopu-Sectia Multimedia BJV

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Verdi (Giuseppe Verdi) -n.10 Octombrie 1813- d. 7 ianuarie 1901- 210 ani de la naștere.

Giuseppe Fortunino Francesco Verd i   (n. 10 octombrie 1813 , Le Roncole, Busseto, Emilia-Romagna, Italia – d. 27 ianuarie 1901 , Milano, ...